Wyświetlone zostało 500 ostatnio wprowadzonych do katalogu pozycji (nowe nabytki). Zostały one posortowane malejąco po numerze inwentarzowym. Pozycje można tylko przeglądać, nie działa w tym trybie wyszukiwanie.
Dzięki książce Czytelnik pozna: fundamentalne i niezmiennie aktualne pojęcia informatyki, filar najważniejszego działu informatyki - algorytmiki, wspólne podstawy wszystkich języków programowania. Dowie się: czym naprawdę jest informacja i jak ją mierzyć, jak naprawdę liczą komputery, dlaczego komputery zawsze będą omylne, jak przekazać komputerowi nawet najbardziej skomplikowane wzory, dlaczego komputery używając wyłącznie niepodzielnych bitów potrafią wykonywać obliczenia na ułamkach, jak zapisywać algorytmy bez znajomości programowania, co łączy języki programowania komputerów z językami naturalnymi.
Żywność jest źródłem składników odżywczych dla człowieka, ale też idealnym środowiskiem rozwoju wielu mikroorganizmów. Dlatego higiena wytwarzania żywności to jeden z najważniejszych elementów produkcji spożywczej. Publikacja omawia zagrożenia chemiczne, mające wpływ na produkty spożywcze z perspektywy mikrobiologii. Są one wynikiem oddziaływania dodatków do żywności, zanieczyszczeń pochodzących od materiałów do pakowania, substancji chemicznych wykorzystywanych w systemach czyszczących oraz toksyn mikrobiologicznych. Wszystkie zagadnienia przedstawione są na przykładach i dotyczą m.in. histaminy w rybach i produktach rybnych, toksyn biologicznych i przyczyn ich występowania, czynników wpływających na powstawanie biofilmów i strategii kontrolnych oraz zagrożeń ze strony Escherichia coli.
"Hydrologia Polski", to pierwszy od ponad 60 lat podręcznik akademicki, całościowo prezentujący wiedzę na temat zasobów i stosunków wodnych Polski. Zawiera bowiem treści dotyczące zarówno wód podziemnych, jak i powierzchniowych wraz z opisem czynników i warunków determinujących ich rozmieszczenie oraz dynamikę. Uwzględnia zmiany metodyczne i merytoryczne jakie zaszły w zakresie oceny i zarządzania zasobami wodnymi po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Pokazuje historię, czasy współczesne i projekcje ewolucji zasobów wodnych Polski w nawiązaniu do innych elementów środowiska, scenariuszy zmian klimatycznych na tle wzrastającej antropopresji. Podręcznik jest bogato ilustrowany. Czytelnik znajdzie w nim szereg nowych, autorskich map tematycznych, schematów i fotografii, a także wiele zestawień tabelarycznych zawierających informacje pochodzące z najnowszych baz danych. Ich dopełnieniem jest obszerny spis literatury, dzięki któremu można poszerzyć wiedzę z danego zakresu. Autorami poszczególnych rozdziałów są wysokiej klasy specjaliści w zakresie hydrologii i nauk geograficznych, a jednocześnie doświadczeni wykładowcy oraz dydaktycy reprezentujący niemal wszystkie uniwersyteckie ośrodki hydrologiczne w Polsce.
"Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji" to publikacja porządkująca aktualny stan wiedzy dotyczący procesu nauczania-uczenia się osób wymagających specjalnej usługi edukacyjnej. Poszczególne rozdziały książki Autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej.
"Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych" to publikacja porządkująca zagadnienia dydaktyczne odnoszące się do różnych grup uczniów, którzy wymagają specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych - różnicowania, dostosowywania i harmonizowania. Ze względu na przyjęte kryteria w systematyce dydaktyki specjalnej, uczniowie ci zostali sklasyfikowani w trzech grupach dydaktyk specjalistycznych: zdefiniowane, niezdefiniowane, niedookreślone.
W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej (Joanna Głodkowska)
CZĘŚĆ I. DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH
Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym uwagi historyczne (Wojciech Gasik)
Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych (Marta Pągowska)
Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych (Joanna Głodkowska)
CZĘŚĆ II. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE
Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (Barbara Marcinkowska)
Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku (Kornelia Czerwińska)
Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu (Katarzyna Wereszka)
Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą (Iwona Konieczna)
Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym (Joanna Moleda)
Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (Danuta Al-Khamisy)
CZĘŚĆ III. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE
Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych (Małgorzata Jabłonowska)
Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej (Urszula Markowska-Manista, Aleksandra Niedźwiedzka-Wardak)
Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu (Marta Pągowska)
Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce (Katarzyna Cichocka-Segiet)
Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi (Urszula Gosk, Kamil Kuracki)
Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy (Justyna Maria Gasik)
CZĘŚĆ IV, DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE
Kształcenie uczniów głuchoniewidomych (Małgorzata Książek, Elżbieta Paradowska)
Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju (Grażyna Walczak)
Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia (Diana Aksamit)
WYBRANE ASPEKTY PRAWNE
Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych (Katarzyna Smolińska)
ZAMIAST ZAKOŃCZENIA
Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia (Joanna Głodkowska)
PRZEZNACZ.:
Dla nauczycieli akademickich, badaczy, nauczycieli praktyków oraz studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów kierunku pedagogika specjalna.
Degradacja środowiska naturalnego spowodowała szybki rozwój nauk, których zadaniem jest stałe poszerzanie wiedzy służącej jego ochronie. Jedną z nich jest chemia środowiska.Niniejszy podręcznik omawia chemizm trzech elementów środowiska: chemii litosfery, hydrosfery i atmosfery. Prezentuje m.in.: • skład chemiczny środowiska - obecne w nim substancje chemiczne pochodzące ze źródeł naturalnych (substancje naturalne) oraz wprowadzone do środowiska w wyniku działalności człowieka, zwane zanieczyszczeniami antropogenicznymi • procesy naturalne kształtujące skład chemiczny środowiska - geochemiczne występujące pomiędzy litosferą a hydrosferą i atmosferą oraz procesy fizyczne, chemiczne, fizykochemiczne, fotochemiczne i biochemiczne zachodzące w środowisku • przemiany chemiczne, fotochemiczne i biochemiczne zanieczyszczeń antropogenicznych, wywoływane w poszczególnych elementach środowiska • procesy transportu zanieczyszczeń, zachodzące pomiędzy poszczególnymi elementami środowiska.
Dużo miejsca poświęcono zanieczyszczeniom antropogenicznymi, emitowanym bezpośrednio do wszystkich elementów środowiska. Dedykowany im rozdział omawia wszelkie działania człowieka, powodujące emisję zanieczyszczeń do środowiska, takich jak: • ścieki miejskie i przemysłowe • środki chemiczne stosowane w rolnictwie • produkty spalania paliw emitowane do atmosfery, gleby i wód powierzchniowych • składowiska odpadów komunalnych.
"Beksiński 4" to czwarty album prezentujący wyjątkową kolekcję prac Zdzisława Beksińskiego. Znajdą się w nim mniej znane i rzadko publikowane reprodukcje dzieł z zakresu malarstwa i rysunku, pochodzące z archiwum Muzeum Historycznego w Sanoku oraz zbiorów prywatnych. Wstęp - Wiesław Banach.
UWAGI:
Głównie ilustracje. Bibliogr. s. 142-143. Tekst równol. pol. i ang.
Wyjątkowa kolekcja prac Zdzisława Beksińskiego. Album zawiera popularne, ale także mniej znane i rzadko publikowane reprodukcje dzieł z zakresu malarstwa i rysunku. Wydanie opatrzone zostało wstępami Wiesława Banacha i Andrzeja Seweryna.
UWAGI:
Tyt. grzbiet. i okł.: Beksiński 3. Bibliogr. s. 142-143. Tekst równol. pol., ang.
Jedyna książka na rynku omawiająca tak szeroki zakres wiedzy o badaniach towarów przemysłowych z uwzględnieniem aktualnie obowiązujących norm. W książce autorów wykładających na Akademii Górniczo Hutniczej będzie można przeczytać o sposobach badania następujących grup towarów: - surowce i wyroby włókiennicze, - skóra i wyroby skórzane, - papier i wyroby drewnopochodne, - środki czystości i wyroby kosmetyczno-perfumeryjne, - zmechanizowany sprzęt AGD, - materiały stosowane w medycynie, - spoiwa, zaprawy budowlane, beton.
7.1. Badanie dzianych artykułów medycznych – protezy
7.2. Badanie artykułów medycznych stosowanych w stomatologii
Literatura do rozdziału 7
8. BADANIE SPOIW, ZAPRAW BUDOWLANYCH I BETONU
8.1. Badanie cementu
8.2. Badanie betonu
8.3. Badanie gipsu budowlanego
8.4. Badanie wapna budowlanego
Literatura do rozdziału 8
PRZEZNACZ.:
Publikacja skierowana jest m. in. do studentów kierunków technicznych wyższych uczelni o różnych specjalnościach (np. materiałoznawstwo, inżynieria materiałowa), studentów uczelni ekonomicznych (towaroznawstwo oraz zarządzanie i inżynieria produkcji) oraz dla pracowników działów kontroli jakości, technologów w przedsiębiorstwach, a także specjalistów wykorzystujących omawiane w książce materiały.
Celem niniejszego opracowania jest analiza zewnętrznych zagrożeń bezpieczeństwa finansowego państwa. Pogłębionemu badaniu poddano gospodarkę Polski, jednak jednym z głównych atutów pracy są liczne porównania międzynarodowe, zarówno z państwami rozwijającymi się (głównie Europy Środkowo-Wschodniej), jak i wysoko rozwiniętymi. Cezura czasowa obejmuje zasadniczo lata 2004-2015. Podyktowane jest to przede wszystkim dostępnością porównywalnych i kompletnych danych statystycznych. W wielu przypadkach dokonano jednak również odniesień w dłuższym horyzoncie czasowym (o ile pozwoliły na to dane).