KATALOG CZYTELNI
Znaleziono 2 pozycje należące do serii: PNiP
AUTOR:
Nikitorowicz, Jerzy
POZ/ODP:
Jerzy Nikitorowicz.
ADRES WYD.:
Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2017.
SERIA:
PNiP
HASŁA:
Antropologia społeczna Edukacja międzykulturowa Pedagogika kultury Podręczniki akademickie OPIS FIZYCZ.:
413 s. ; 21 cm.
SYGNATURA:
37
KOD/INWENT:
300000072121
7212
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Wydanie podręcznika Etnopedagogika w kontekście wielokulturowości i ustawicznie kształtującej się tożsamości jest pedagogom, a szczególnie pedagogom międzykulturowym, bardzo potrzebne, ponieważ porządkuje aktualne myślenie o problemach związanych z wielo-kulturowością i edukacją międzykulturową. [...] Autor publikacji [.] od początku lat 90. ubiegłego wieku kreuje i systematycznie roz-wija w swojej białostockiej szkole naukowej studia i badania międzykulturowe. Poczynania badawcze i strukturalne Jerzego Nikitorowicza w obszarze etnopedagogiki ukierunkowane są zarówno licznymi teoriami z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, jak i - co wydaje się zjawiskiem nieczęstym w pedagogice - oryginalną własną propozycją teoretyczną, wypra-cowaną w toku wieloletnich badań. Teoria wielozakresowej i wielowymiarowej tożsamości (TWiWT) jest ważną pedagogiczną perspektywą w poszukiwaniu prawidłowości warunkują-cych kształtowanie się poczucia tożsamości w warunkach wielokulturowości oraz całościo-wym i zarazem porównawczym ujęciem procesów i zjawisk zachodzących w środowiskach zróżnicowanych kulturowo. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Ogrodzkiej-Mazur
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wprowadzenie Rozdział 1. Przedmiot etnopedagogiki wobec współczesnych wyzwań Rozdział 2. Edukacja i enkulturacja w procesie wspierania rozwoju człowieka i jego kultury Rozdział 3. Etnopedagogika wobec polityki wielokulturowości Rozdział 4. Interpretacja kultury w ujęciu etnopedagogiki Rozdział 5. Tradycja w kontekście etnopedagogicznym Rozdział 6. Kultura pamięci zbiorowej Rozdział 7. Kultura lokalna Rozdział 8. Kultura pogranicza Rozdział 9. Kultury narodowe w wielokulturowym świecie Rozdział 10. Kultura obywatelska Rozdział 11. Kultura państw kształtujących społeczeństwa wielokulturowe Rozdział 12. Wielokulturowa cywilizacja europejska Rozdział 13. Integracja kultur ukierunkowana na kształtowanie indywidualnego i grupowego kapitału międzykulturowego Rozdział 14. Teoria wielozakresowej i wielowymiarowej tożsamości (TWiWT) w kontekście nieustannego stawania się i bycia sobą Uwagi końcowe Bibliografia UWAGI:
Bibliogr. s. 373-403. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Marc 21
Habilitacja : diagnoza, procedury, etyka, postulaty
AUTOR:
Śliwerski, Bogusław
POZ/ODP:
Bogusław Śliwerski.
ADRES WYD.:
Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017.
SERIA:
PNiP
HASŁA:
Dysertacje naukowe - Polska Nauka - Polska - 21 w. Podręczniki akademickie OPIS FIZYCZ.:
344 s. ; 21 cm.
SYGNATURA:
37
KOD/INWENT:
300000071513
7151
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Najnowsza książka prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego nie tylko potwierdza jego nadzwyczajne kompetencje w zakresie prowadzenia dyskursu naukowego, ale także stanowi niezwykle wartościowe kompendium wiedzy dla młodych naukowców, wkraczających dopiero (zwykle po doktoracie) na drogę kariery naukowej.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wstęp 9 Rozdział 1. Diagnoza skutków ekskluzji pedagogiki jako dyscypliny naukowej z nauk humanistycznych 19 1.1. Postępowania o nadanie tytułu naukowego profesora w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika 19 1.2. Postępowania pedagogów o nadanie tytułu naukowego profesora w dziedzinie nauk społecznych 26 1.3. Postępowania o nadanie stopnia naukowego doktora habilitowanego w dyscyplinie pedagogika 29 1.4. Intradyscyplinarna analiza postępowania o nadanie tytułu naukowego profesora oraz stopnia naukowego doktora habilitowanego 32 1.5. Pedagogika a reforma dziedzin nauki 39 1.6. Paradoks urzędniczej ekskluzji profesora z pedagogiki 46 1.7. Pozytywistyczne ograniczanie młodych naukowców 49 1.8. Dydaktyki przedmiotowe 51 Rozdział 2. Procedury 59 2.1. Wstęp 59 2.2. Wędrówkę po awans zacznijmy od czytania prawa 68 2.3. Doktorat w awansie naukowym habilitantów 74 2.4. Co dwie głowy, to nie jedna! Warto być promotorem pomocniczym 79 2.5. Dwoisty członek komisji habilitacyjnej 85 2.6. Nowa procedura - łatwa i przyjemna? 88 2.7. Ucieczka do przodu 95 2.8. Umorzenie postępowania habilitacyjnego 96 2.9. Wniosek komisji habilitacyjnej a uchwała rady wydziałuKonflikt czy/i odpowiedzialność? 101 2.10. Czym kierują się członkowie rady wydziału czy rady naukowej instytutu, wstrzymując się od głosu? 104 2.11. Nie róbmy wszystkiego na ostatnią chwilę 105 2.12. Dlaczego wpłaca się darowiznę uniwersyteckiemu wydziałowi z tytułu pokrycia kosztów postępowania habilitacyjnego? 107 Rozdział 3. Osiągnięcia naukowe (nie tylko habilitanta) 109 3.1. Definicje kluczowych pojęć dotyczących oceny osiągnięć i prac naukowych 109 3.2. Doktorat z cyklu publikacji? 113 3.3. Doktorat w dorobku habilitanta 117 3.4. Paradoks redukcji osiągnięć naukowych 120 3.5. Parametryczna niepewność i wątpliwości prawne 122 3.6. Produktywność naukowa 127 3.7. Jakościowa ocena punktowanych czasopism 128 3.8. Prawie naukowe czasopisma w procesie grantozy, punktozy i impactfaktorozy? 135 3.9. Co i komu może przedłożyć habilitant? 138 Rozdział 4. Centralna Komisja do Spraw Stopni i Tytułów 147 4.1. Pytania i odpowiedzi CK dotyczące problemów w postępowaniach naukowych 147 4.2. Wyniki wyborów członków Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów na kadencję 2017-2020 152 4.3. Wybory władz Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów - IX kadencja (2017-2020) 155 Rozdział 5. Patologie 159 5.1. Doceniono mistrza neurochirurgicznych cięć przerzutów nieuczciwości akademickiej do mózgu polskiej nauki 159 5.2. Kodeks etyczny prowadzenia badań pedagogicznych 162 5.3. Nauka przeciwko fałszerstwom 164 5.4. Trudna rola recenzenta 165 5.5. Akademiccy (anty)klepacze 167 5.6. POL-on jako sejf także fałszywych danych o szkolnictwie wyższym i jego kadrach 170 5.7. Kto „robił" doktorat? 175 5.8. Jak się „robi" habilitację? 177 5.9. Słowacka ścieżka patologicznego awansu naukowego 180 5.10. Niedobre praktyki recenzenckie 193 5.11. „Uczciwi doktoranci" anonim piszą 195 5.12. Nie zawsze skrót „dr" przed nazwiskiem znaczy „doktor" 196 5.13. Dlaczego nie zostaje im czasu na pracę naukową? 199 5.14. Czy(m) jest plagiat? 202 5.15. Science and... plagiarism 204 5.16. Od niektórych uczonych należy wymagać więcej 207 5.17. Odsłona kolejnych patologii w szkolnictwie wyższym 209 5.18. Jak Platforma Obywatelska degenerowała poziom szkolnictwa wyższego 212 5.19. Habilitacja - manipulacja 214 5.20. Stracone pokolenia pedagogów 216 Rozdział 6. Oczekiwania - prognozy 219 6.1. Początki nowelizacji ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym 219 6.2. Stabilizowane akcje na polskie habilitacje 222 6.3. Pierwszy projekt Ustawy 2.0 zespołu Marka Kwieka 229 6.4. Projekt reformy nauki i akademii w Ustawie 2.0 w wydaniu zespołu Arkadiusza Radwana 231 6.5. Co nam szykują naukowcy z Uniwersytetu SWPS? 243 Aneks. Dobre praktyki 251 Bibliografia UWAGI:
Bibliogr. s. 321-332. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW